Assalamualaikum dan Salam Eidul Adha..

Selamat menyambut Eidul Adha kepada semua umat Islam yang berada diseluruh dunia samada di Tanah Air tercinta Malaysia mahupun diserata dunia.Alhamdulillah, walaupun ana menyambut hari raya Eidul Adha jauh diperantauan namun ucapan syukur kehadrat Ilahi kerana nikmat gembira masih lagi wujud didalam diri ini dikala menyambut hari raya jauh dari keluarga tercinta.Akan tetapi sedikit terkilan kerana tidak sempat untuk menelefon family dikampung…

Walaubagaimanapun moga-moga kita semua dapat mengambil pengiktibaran disebalik peristiwa pengorbanan yang telah ditunjukkan oleh Nabi Ibrahim dan anaknya Nabi Ismail dalam melaksanakan perintah daripada Allah s.a.w..Tanpa pengorbanan,hidup ini tidak akan memberikan apa-apa erti.

Dalam keadaan yang melanda dunia Islam sekarang,umat Islam perlu menyedari bahawa hakikat pengorbanan sekarang bukan hanya dimulut sahaja tanpa bukti yang ditunjukkan.Tambahan pula,sejak mutakhir ini dunia Islam diserang sedahsyat-dahsyatnya oleh rejim kafir laknatullah dari aspek sukan,nyanyian,ilmu,perfileman dan dari segenap aspek.

Baru-baru ini kita dikejutkan dengan satu penerbitan Filem “2012” yang penuh dengan kontroversi kerana terdapat agenda yahudi atau gerakan Iluminiti yang tersembunyi didalam filem tersebut yang perlu kita teliti dan fahami dengan betul,terdapat babak-babak yang terdapat dalam filem tersebut menunujukkan bahawa ada suatu perancangan yang jahat sedang dirancang oleh gerakan Iluminiti untuk menguasai dunia sebagaimana yang berlaku dalam perang dunia pertama dan kedua.

Dunia Islam juga bukan sahaja diserang dari sudut perfileman sahaja malahan yang lebih membarah lagi adalah dari sudut ilmu atau pendidikan.Umat Islam sebenarnya sudah ditipu dengan putar belit gerakan Iluminiti dalam meracuni pemikiran anak-anak Islam dengan memasukkan silibus-silibus yang telah diselewengkan didalam pembelajaran anak-anak umat Islam di sekolah-sekolah.

Baru-baru ini,dikesempatan masa yang ada, ana sempat membaca satu artikel mengenai cara untuk menyelamatkan dunia Ilmu Islam daripada diselewengkan oleh gerakan Iluminiti iaitu dengan melaksanakan Gagasan PengIslaman Ilmu.

Gagasan ini mula dibangunkan oleh Allahyarham Dr. Ismail Raji Al-Faruqi yang merupakan profesor Pengajian Islam di Universiti Temple, Philadelphia. Tetapi idea sebenar penggunaan istilah ‘PengIslaman Ilmu’ adalah lonjakan daripada Syed Naquib Al-Alattas dari Malaysia pada 1974.

GPI adalah satu objektif baru yang dibina oleh beberapa kelompok pemikir Islam dalam usaha mengeluarkan konsep-konsep pemikiran dan metodologi sains sosial dari konsep-konsep Barat.


Gagasan PengIslaman Ilmu memainkan peranan penting dalam usaha mendefinasikan semula ilmu-ilmu sains sosial seperti sosiologi, psikologi, sejarah, sains politik, ekonomi dan sebagainya mengikut konsep-konsep Islam yang berlandaskan Al-Quran dan Sunnah.

Namun begitu, ia bukanlah suatu usaha yang mudah kerana umat Islam moden bukan setakat sudah biasa dengan konsep, pemikiran, metodologi dan pendekatan barat, malah sifat mereka juga telah ditentukan oleh asuhan pendidikan sekular moden sejak kecil.

Konsep GPI ini jika benar-benar diadaptasikan oleh pemerintah Islam di seluruh dunia, nescaya ia akan mempercepatkan proses mengembalikan semula zaman kegemilangan ilmu-ilmu masyarakat Islam zaman dahulu.

Konsep ini juga pada akhir objektifnya akan membawakan setiap manusia Muslim itu ke arah mengagungkan semulailmu-ilmu Islam kerana pada hakikatnya dalam sejarah Islam, setiap tokoh-tokoh Islam itu tidak sahaja menguasai ilmu duniawi tetapi juga alim di dalam ilmu-ilmu ukhrawi.

Namun demikian, usaha-usaha menghalang gagasan ini dari berkembang luas nampaknya dilakukan dengan drastik oleh golongan Illuminati. Pada 1986, Dr. Ismail Al-Faruqi dan isterinya, Dr. Louis Lamya telah dibunuh di rumahnya. Ramai pemerhati mengesyaki bahawa komplot pembunuhan ini didalangi oleh Jewish Defense Leage (JDL).

Gagasan PengIslaman Ilmu adalah satu mandat yang amat sempurna dalam menghakis aliran sekular di dalam disipilin-disiplin ilmu Sains Sosial di universiti. Ia juga merupakan satu senjata pemikiran yang ampuh unttuk mengeluarkan umat Islam dari kepompong bekung sekularisme pendidikan.

Amat malangnya, pelancaran gagasan ini dapat dihidu awal oleh golongan Illuminati. Mereka lebih cepat mengenalpasti kesan-kesan jangka panjang hasil daripada perlaksanaan gagasan ini. Bukan setakat mengenalpasti, mereka juga dapat menyekat cahaya gagasan ini dari menyinari sarjana-sarjana Islam di seluruh dunia.

Oleh yang demikian,ayuhlah kita semua menyedari bahawa merupakan tanggungjawab yang terbeban keatas kita untuk merealisasikan gagasan ini terutamanya yang mempelajari ilmu agama secara mendalam.Anda sanggup memikulnya??

"APA YANG AKU CARI ADALAH DAMAI BUAT UMAT INI"