Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada semua.


Maaf ana ucapkan kerana sudah lama tidak mengupdate blog nie..ana tidak berhajat untuk jadikan alasan imtihan yang semakin hampir adalah alasan ana untuk tidak mengupdate blog nie dan bukan juga kerana tiada masa,sudah banyak perkara yang ana tulis untuk berkongsi kepada sahabat sekalian akan tetapi Allah tidak memberi kudrat kepada ana untuk menekan Publish Post dan seterusnya akan terbitlah apa yang ana mahu kongsikan kepada kalian semua.Memang banyak perkara yang ana mahu kongsikan kepada sahabat sekalian akan tetapi apakan daya kita merancang Allah juga merancang dan Allah adalah sebaik perancang.


Untuk Posting kali ini ana sekadar mahu berkongsi emel yang diberikan kepada ana oleh sahabat seperjuangan yang sama-sama berjuang di Tanah Air sebelum ana diberi peluang oleh Allah untuk mengutip mutiara-mutiara ilmu di sebalik debu-debu di Bumi Anbiya' ini.Terima kasih ana ucapkan kepada sahabat ana kerana masih ingat kami disini.


Pada asalnya dia hanya menyuruh ana untuk menyampaikan sahaja ucapan nie kepada sahabat-sahabat seperjuangan yang sama-sama berjuang di Bumi Anbiya' nie tapi ana mengambil keputusan untuk menyiarkan emel sahabat ana nie kepada semua, walaupun ucapannya ringkas tapi ambillah iktibar untuk kita semua terutamanya yang akan menempuh Imtihan pada 16/1/2010.



Assalamualaikum..kpd semua sahabat ana yang sedang bermujahadah dalam pelayaran ilmu bersama nahkoda ulama,semoga antum semua diberkati dan dikasihi oleh Allah s.w.t. Tiada apa yang kita harapkan melainkan keredhoan tuhan,tiada apa yang kita perjungkan melainkan islam,tiada apa yang kita berikan melainkan harta,tenaga dan masa yang kita sayangkan,sesungguhnya tiada nilaian yang patut kalian nilaikan melainkan ganjaran syurga yang tiada terhitung nilainya untuk kalian wahai pejuang.

Kenapa perlu kita merungut dalam perjuangan?,bukankah bahawa kita mengetahui bahawa tiada qudrat melainkanAllah.Kudrat yang kalian curahkan untuk perjuangan ini,,ingatlah bahawa ia merupakan pemberian Tuhan.Kenapa perlu kalian bimbang dan gelisah dalam perjuangan? bukankah segala-segalanya adalah ketentuan dan kehendak tuhan.

Ana mengambil kesempatan ini,bagi mengambil bahagian untuk bersama memberi dorongan dan sokongan kepada antum dalam menuntut ilmu Allah s,w,t.Tambahan pula,, antum semua akan menempuh peperiksaan awal bagi pengajian antum ,ana doakan "selamat berjaya " dalam peperiksaan.Ana menggunakan istilah berjaya kerana ana yakin antum semua adalah insan pilihan tuhan,maka tiada sebab entum semua tak berjaya.Sesungguhnya Allah s.w.t tiada berkehendakkan kepada kita semua, melainkan segalanya yang baik-baik belaka.

"lihatlah siapa yang memberi kepada antum,jangan dilihat pada apa yang diberi,ambillah pengajaran dari kisah ayyub a.s.dan ibrahim a.s yang menjadi panduan kepada seorang insan yang arifibillah.

Salam perjuangan dari sahabat ; Mohd Raziqin Bin Zakaria Al Azhari insyaallah hu taala.ameen.

Ana juga ingin mengucapkan selamat menempuh Imtihan kepada semua.Ana doakan semua najah InsyaAllah..

p/s: sedapnya sambil update blog nie ada yang baik hati belanja makan strawbery..yurm2