http://rlv.zcache.com/i_love_palestine_button-p145850261165186808t5sj_400.jpg
Petang ini aku lemparkan pandangan

Pada langit yang tak berawan

Di kanvas langit itu aku lukiskan rindu

Rindu untuk menggapai syahid

Aku iri pada mereka

Berjuang bermatian demi sebuah cita-cita

Membebaskan Al-Aqsa dari tangan yahudi la’natullah

Aku hanya dapat mendengar dan membaca berita

Walaupun jarak kita hanya seberang

Namun belum rezeki kita bertemu

Aku tidak tahu apakah akan terjadi padamu hari mendatang

Yang dapat aku lakukan hanyalah berdo’a 

agar engkau diberikan ketabahan dalam berjihad

Akhi.. Petang ini aku menangis lagi

kerana hanya do’a yang dapat aku lantunkan untuk kalian

Namun rindu itu tetap aku lukiskan

di kanvas langit tak berawan ini

Moga rindu ini menjadi kenyataan

Untuk solat di Masjidil Al-Aqsa

Suatu hari nanti

Ya, suatu hari nanti.

Ahmad Ulwan Hassim
Hayyu Asyier,
Madinatu Nasr,
Mesir.

Nota : Video ini adalah suasana "Perhimpunan Sejuta Rakyat Bersama Perpaduan Negara dan juga sempena sambutan pra Hari Nakbah" yang sempat saya hadirinya di medan Tahrir Jumaat lalu.